Digital

Digital

Nieuws

SNS wil de niet-digitale klant

Het gemopper over de digitalisering van het bankwezen bepaalt nauwelijks een week het nieuws of… een van de Nederlandse banken richt zich opeens op de niet-digitale klant: SNS Bank. Die bank richt zich op persoonlijk contact via de eigen shops, waarvan er 200 zijn in Nederland, en werkt daarbij met ‘vaste en persoonlijke teams’.
Een woordvoerder: “Digitalisering moet vooral een aanvulling zijn op persoonlijk contact. Onze werkwijze transformeren naar ‘persoonlijk’ kost tijd, maar we streven naar een volledige transformatie voor het einde van 2019.”

Banken.nl is duidelijk. Digitalisering is een wens van de klant (makkelijk, snel, goedkoop, vanaf iedere locatie) en centralisering is een wens van de banken zelf: goedkoper. SNS gaat dus enigszins tegen die trend in. Maar heeft wel het voordeel dat de naam van de bank weer te zien is in het straatbeeld.

Nogmaals de woordvoerder: “Het menselijke contact tussen de klant en een vaste persoonlijke adviseur is echter cruciaal voor het vertrouwen.”

Bron: Banken.nl juni 2019