Digital

Digital

Nieuws

Digitaal biertje van Hertog Jan?

Bij brouwerij Hertog Jan gebeurt alles ‘Uit Liefde voor Bier’. Een woordvoerder: “Dat proef je in de passie van de brouwers, de idyllische brouwerij in Arcen en de op eigen wijze gebrouwen, kwalitatief hoogstaande bieren.”
Zou dat allemaal waar zijn?

Het kroonjuweel van de brouwerij is de Grand Prestige. Het is één van de weinige bieren in de wijde wereld die gerijpt kan worden: tijdens de rijping “evolueert het bier naar een portachtige, complexe smaak”. Maar de hertog krijgt steeds meer concurrentie van lokaal gebrouwen bieren en dus ging Hertog Jan op zoek naar mogelijkheden om “de sterke positionering verder te verdiepen”.

Doel: meer bier verkopen. Strategie: merkbeleving. Tactiek: schaarste suggereren. “Als drinker krijg je alleen toegang tot de unieke smaakervaring van Grand Prestige door geduld te hebben”. Met dit inzicht heeft Hertog Jan een digitaal platform laten dat net zo uniek is als het bier zelf: de Digitale Rijpingskelder

Het platform rijpt met je mee als een fles Grand Prestige, belooft Hertog Jan. Als je een productiecode invult, leidt de meesterbrouwer je thuis door het rijpingsproces heen. Je bent effe bezig, maar “de volledige ervaring is alleen weggelegd voor liefhebbers met geduld”.

Een boeiende manier van bierbeleving, ook voor de geheelonthouder.

Bron: Adformatie.nl juni 2019