Digital

Digital

Nieuws

Innovatie op goed geluk

Grote organisaties investeren steeds meer in innovatieve zaken als big data en kunstmatige intelligentie. Dat doen ze niet omdat ze er directe voordelen in zien, maar omdat ze vrezen achterop te raken bij hun concurrenten. Die zelf ook maar op goed geluk investeren in deze zaken. En zo schrijdt de beschaving voort.

Dat blijkt uit een onderzoek van NewVantage Partners onder een aantal grote, wereldwijd opererende banken en verzekeringsbedrijven.

Een woordvoerder van de onderzoekers: “We zitten in een ontwrichtende tijd en big data, AI en machine learning zitten in het midden van die verandering.” Hij erkent dat bedrijven niet altijd precies weten hoe ze moeten innoveren. Juist dat is de schoonheid van vernieuwing: het gaat om de reis, niet om het doel. Tegelijkertijd is stilzitten geen optie: “Bedrijven die geen data-cultuur weten te ontwikkelen, lopen kans om te verdwijnen, zowel op de lange termijn als plotseling.”

Bron: Techzine.nl januari 2019