Digital

Digital

Nieuws

Otto entdeckt Smartphone

Het Duitse bedrijf Otto ziet opeens het licht en stelt vast: de smartphone wordt het belangrijkste verkoopkanaal voor de toekomst, de desktop gaat verdwijnen. En dus wordt de smartphone (Smartphone in het Duits) de centrale asset in de strategie van de retailer.

Otto is een van de grootste internetwinkels van Duitsland en is in meubels en mode zelfs marktleider, schrijft Emerce. Otto kent een aantal dochterbedrijven die hun omzet voor bijna honderd procent uit internet halen. De helft daarvan is ‘mobiel’. Stoere CEO Rainer Hillebrand: “We vrezen de digitale transformatie niet, maar promoten hem.”

Otto heeft besloten flink te gaan investeren in het ontwikkelen van apps en mobiele diensten. Daarvoor heeft het zelfs een eigen App Acceleration Center in het leven geroepen. Ook gaat het bedrijf aan de slag met big data, met name de gegevens van de Duitse vrouw. Liefst vijftig procent van de Duitse vrouwen heeft namelijk weleens iets gekocht bij Otto.

Bron: Emerce februari 2016