Digital

Digital

Nieuws

Zwolle wil warm én digitaal

Zwolle stelt zijn burgers en bedrijven een app beschikbaar om zaken met de gemeente te doen. Daarme wil de gemeente “een goede digitale dienstverlening combineren met een warme, betrokken klantrelatie”. En dat allemaal volgens de lijfspreuk die de lijfspreuk van iedere gemeente zou moeten zijn: “digitaal waar het kan, persoonlijk en betrokken waar het moet”.

De gratis app ‘Visie op dienstverlening’ is onlangs gelanceerd. Een woordvoerder tegen Emerce: “De ervaringen die een consument opdoet via Spotify, Bol.com en Wehkamp geven vorm aan de verwachtingen die men heeft van de gemeente. Een inwoner of ondernemer wil dat er met hem of haar mee wordt gedacht en dat we daarbij niet uitgaan van regels, maar bijdragen aan een oplossing.”

Zeer nobel.

Verder wil Zwolle een open gegevensportaal inrichten waar je gegevens, informatie en besluiten van de gemeente makkelijk kunt vinden.

Vanaf 2017 moet elke Zwolse inwoner of ondernemer zijn zaken met de gemeente digitaal, doch warmbloedig kunnen afhandelen.

Bron: Emerce juli 2015