Digital

Digital

Advies, training en expertise

Opzetten en inrichten informatie-afdelingen

Digital weet waarvoor informatiemanagement bedoeld is.
Informatie is van iedereen in de organisatie. En daarom voelt vaak niemand zich er verantwoordelijk voor. Dat is onhandig. We weten uit ervaring wat ervoor nodig is om digitaal werken (als ‘het invoeringsproject’ eenmaal afgelopen is) te laten beklijven. Daarom is het opzetten van informatie-afdelingen een van de specialiteiten van Digital geworden.

Wat kunnen wij voor u doen?

Digital kan u helpen de afdeling die primair verantwoordelijk is voor informatie op een kwalitatief goede manier in te richten. We bepalen samen met u de ‘governance’ voor het onderwerp ‘digitaal werken’ binnen de organisatie. We beschrijven ook het hele spectrum van taken, rollen en verantwoordelijkheden in te richten. Van postregistratie (scannen, metadateren) tot functioneel, technisch en applicatiebeheer. Van verantwoordelijkheid van de proceseigenaar tot toetsende rol (als het gaat om volledigheid van digitale dossiers).

Neem nu contact op over Opzetten en inrichten informatie-afdelingen