Digital

Digital

Nieuws

Uitzendbranche moet slim digitaliseren

Als uitzendbureaus willen overleven, moeten ze digitaliseren. Dat zegt Don van Hal van het softwarebedrijf Digivotion. Hij heeft zelfs een stappenplan klaar voor ieder uitzendbureau dat zin heeft in de digitale wereld.

De basis: maak het uitzendproces efficiënt in plaats van ambachtelijk.

De eerste stap: beperk het aantal pakketten dat je gebruikt. Je hebt wat software nodig voor je website, een sollicitant volgsysteem en een CRM voor sales en marketing. Klaar ben je. Met een paar duizend euro. Gebruik je daarnaast Office 365, dan kan de rest van de software bij de vuilnis.

De tweede stap: agile de boel inrichten en in gebruik nemen. “Ga de stappen in je interne proces op een rijtje zetten en bedenk hoe je het proces ‘leaner’ kunt maken.”
Lerender- en spelenderwijs verbeter je zo je werkwijze.

De derde stap: volg de PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act) om de effecten van je verbetering te meten.

De laatst stap is een constatering: “Op gegeven moment heb je je proces ‘van voor naar achter’ super efficiënt, inzichtelijk en onder controle. Maar de IT’ers zijn je dan allang weer voor, dus zorg dat je bij blijft.“

Bron: Flexmarkt.nl februari 2020