Digital

Digital

Nieuws

Albert Heijn pakt digitalisering groots aan

Supermarkt Albert Heijn heeft aangekondigd grote stappen te gaan doen op het gebied van big data en digitalisering. Een woordvoerder: “Dat moet ook wel als je online verder wilt groeien.”

De digitale verkoop van Albert Heijn groeit en groeit en dat is ook de top van het bedrijf opgevallen. En juist digitaal is DE concurrerende markt van de toekomst. Zeker door de komst van bijvoorbeeld Amazon die ook levensmiddelen wil gaan verkopen.

Albert Heijn heeft afgelopen jaar 150 nieuwe banen gecreëerd voor digitalisering en data. De woordvoerder: “We willen grote stappen zetten en hebben al vijftig data-analisten aangesteld. Alle bevindingen die we doen worden meteen doorvertaald naar de site, winkels, marketing en assortiment.”

AH heeft de cijfers van de digitale verkoop nog niet bekend gemaakt. “Het percentage digitaal is nu nog relatief klein, maar we zien dat steeds meer mensen via onze site hun boodschappen bestellen.”

Bron: Twinkle magazine januari 2020