Digital

Digital

Nieuws

Zorgverleners gefrusteerd door inloggen

Ictivity heeft een onderzoek gedaan onder 500 zorgmedewerkers en uit het onderzoek komt naar voren dat vaak opnieuw moeten inloggen in zorgdossiers de grootste frustratie in de zorg is. Zorgverleners beschouwen het zorgdossier vooral als een grote administratieve last.
Daarnaast is moeten werken in veel verschillende systemen een heel gedoe. Zorgverleners zijn op een dag tussen een half en anderhalf uur kwijt aanhet bijwerken van hun zorgdossiers.

Overigens gebruikt nog geen tweederde van de zorgverleners (64%) uitsluitend de digitale variant van het zorgdossier. De rest krabbelt nog gretig in aantekenblokjes en op cigarendoosjes.

Een zorgverlener die wel volledig digitaal is: “Als ik alles digitaal kan doen, heb ik meer tijd voor de zorgvrager en kunnen mijn collega’s meteen de informatie lezen die ik heb opgeschreven. Dan komen mijn collega’s voorbereid op de situatie het huis binnen.”

Bron: ICTHealth januari 2020