Digital

Digital

Nieuws

Belgische McDonald’s neemt digitalisering serieus

McDonald’s België zoekt liefst 500 techneuten. Doel: alle Belgische restaurants digitaliseren. Een woordvoerder: “Binnenkort neemt een digitale spraakassistent uw bestelling op bij de drive-in. Zo voorkomen we dat bestellingen fout worden opgenomen. Uit testen in de VS blijkt dat onze spraakassistent bestellingen correcter opneemt dan mensen. Hij is zelflerend en herkent dialecten. Op termijn wordt het voor buitenlanders zelfs mogelijk bij Belgische McDonald’s-restaurants in hun eigen taal te bestellen.”

De spraakassistent zal allereerst beschikbaar komen voor mensen die vanuit hun auto een hamburger of colaatje bestellen.

De komende jaren werkt McDonald’s verder aan de digitalisering die banen moet opleveren in plaats van kosten. Alles is gericht op de persoon van de klant. Over een paar jaar kunnen klanten zich, als ze dat willen, identificeren bij de bestelpalen. De zuilen weten dan wie voor hen staat en zullen je, als je nooit ui eet op je Big Mac, voorstellen de ui uit de burger te laten. ALs je geen kip blieft, krijg je geen kippenvlees.”

Volledig gerobotiseerd raakt het toprestaurant niet: “In de drive-in bestel je bij een spraakassistent, maar betalen en afhalen doe je nog altijd bij een mens.”

Bron: De Morgen oktober 2019