Digital

Digital

Nieuws

Stad Lokeren speelt de digitale kaart

Ook de Vlaamse stad Lokeren wil werk maken van “een doorgedreven digitale dienstverlening”. Dat zegt de verantwoordelijk schepen (wethouder): “Burgers blijven welkom op het stadhuis, maar we willen verder inzetten op het bekendmaken van de digitale mogelijkheden.”
Vooruitlopend op de digitalisering heeft Lokeren zijn stadhuis op dinsdag- en donderdagmiddag gesloten. Wie dan een ambtenaar wil spreken, moet bellen

Een links gemeenteraadslid speelde de behoudende kaart: “Wij hebben toch wel wat bedenkingen bij deze ingreep. De bevolkingsenquête heeft twee jaar geleden uitgewezen dat zestig procent van de Lokeraars liever niet via het e-loket werken. Niet iedereen beschikt over de mogelijkheden om digitaal te werken.”

De burgemeester: “We bekijken vooral ook de digitale mogelijkheden. We willen het de Lokeraar zo gemakkelijk maken, volgens het principe van het ‘Klik-bel-kom-systeem’: lukt het niet met een muisklik, dan kan je telefoneren, als ook dat niet lukt, kan je je verplaatsen naar het stadhuis. En het blijft de bedoeling dat de burger daarbij dezelfde dienstverlening krijgt als vandaag.”

Een mooi streven.

Bron: Het Laatste Nieuws september 2019