Digital

Digital

Nieuws

Digitalisering maakt Lego het leven niet gemakkelijker

Lego wilde altijd graag een eenvoudig speelgoedbedrijf blijven. Maar dat kan niet. Hoofd van Digitale Kwaliteit Trine Balle Jensen tegen Retailtrends: “We zijn geen softwaremakers, maar kinderen verwachten wel software van ons.” Kwaliteit staat daarbij voorop. Daarom heeft Lego het productieproces voor nieuwe Lego-trends verkort van achttien naar twaalf maanden. “Zo kunnen we ruimte maken voor de onvoorspelbaarheid van technologische ontwikkelingen.”

Lego levert naast blokjes in alle kleuren ook steeds meer digitale spellen. Digitaal speelgoed gaat langer meer, denkt de woordvoerder van Lego: “Fysieke speeltjes lanceer je en vergeet je vervolgens, op naar de volgende lancering. Dat kan niet met digitaal speelgoed, want er zijn constant mogelijkheden om ze te verbeteren.” Zulk speelgoed vraagt om onderhoud en updates van de leverancier.

Bron: Retailtrends september 2019