Digital

Digital

Nieuws

Explosieve digitalisering moet zorgen voor soepele Brexit

Het Verenigd Koninkrijk (VK) zal de Europese Unie op 29 maart 2019 om 23.00 uur verlaten. Tenminste, dat is het plan. De datum nadert en het bedrijfsleven vraagt de overheden steeds dringender om zekerheid over de voorwaarden waaronder het VK brexiteert. Die zekerheid komt maar niet. “Hoe kunnen bedrijven zich voorbereiden met die onzekerheid?” vraagt Customer Talk zich af.

Een van de opties is (het immers de oplossing voor alles, zo lijkt het wel): digitalisering. Customer Talk adviseert bedrijven dan ook hun internationale handels- en douaneprocessen te digitaliseren, zodat ze zich snel kunnen aanpassen aan veranderingen: “Het implementeren van IT-oplossingen helpt om alle relevante exportcontroleprocedures te automatiseren en alle vergunningen efficiënt te beheren, zodat bedrijven altijd conform de regelgeving handelen.” En als de Brexit eenmaal een feit is, moeten bedrijven die handelen met het VK een gigantisch aantal extra douaneaangiften doen. Customer Talk: “IT-oplossingen zorgen voor automatisering en integratie van douaneprocessen.”

En zo gaat het nog wel een tijdje door.
Je vraagt je af welk bedrijf in een paar weken al die processen kan digitaliseren…. Met andere woorden: hoe serieus kun je Customer Talk eigenlijk nemen?

Bron: CustomerTalk maart 2019