Digital

Digital

Nieuws

Digitaal parkeren in Tilburg is een hel

Tilburg heeft een nieuw digitaal parkeerloket ingevoerd om het Tilburgers makkelijker te maken een parkeervergunning aan te vragen of een parkeerboete te betalen. Het systeem krijgt flinke kritiek van eindgebruikers: de website rammelt aan alle kanten en de werkwijze is omslachtiger dan een papieren aanvraag indienen. Het Digitaal Parkeerloket Tilburg is gelanceerd door dienstverlener P1.

Voor enkelvoudige vergunnngen gaat het goed. Als je meerdere vergunningen hebt, zoals ondernemer L. Wolf, loop je de kans verstrikt te raken “in een Kafkaësk digitaal doolhof”. Wolf: “Het is een totale soap. Het begon ermee dat ik in moest loggen met DigiD en daarna een wachtwoord aan moest maken. Maar ik kon geen wachtwoord aanmaken omdat ik ingelogd was met DigiD. Dus zat ik vast.”

Twintig telefoongesprekken, een paar klachten en drie weken later heeft hij nog steeds geen vergunning.

Zo komen er meer verdrietige en boze Tilburgers aan het woord. Zoals: “Ik was zó kwaad. Hoe kun je dit nou zo moeilijk maken? Je kunt dit toch als gemeente één op één overzetten?”

De digitalisering maakt veel slachtoffers.

Bron: Brabants dagblad oktober 2018