Digital

Digital

Nieuws

Uw offerte is ons plan van aanpak

Zoals dat soms gaat.
In het voorjaar kregen we een verzoek van een ZBO uit het midden van het land. Of we even wilden komen praten. Het had iets met informatie, Office365, SharePoint, adoptie en selectielijst te maken.
Niet zo’n grote ZBO. De mevrouw met wie we spraken, ging niet alleen over de automatisering, maar ook over de huisvesting, de inrichting, de financiën en de archivering. Het was een leuk gesprek van een uurtje. Samenvatting: iets ging niet goed in de informatie, maar wat precies, dat was haar niet duidelijk. We spraken af een voorstel te maken.
Zoals gewoonlijk beschreef ons voorstel de activiteiten die moesten worden uitgevoerd om in kleine concrete stappen van a (niet goed) naar b (goed) te komen. Geen holle praatjes, we zijn doeners geen consultants in dure maar niet passende pakken.
Het was een paar weken stil.
Toen belde de mevrouw. Ze zei: “Ik heb nog nooit zo’n goede offerte gehad. Ik weet nu eindelijk precies wat er mis is en hoe we het weer goed krijgen.”
We bloosden van dit compliment. Ietwat te vroeg.
“Er is iets anders,” zei ze. “Ik heb het voorstel ook laten lezen aan mijn informatiemensen. En die snappen het nu ook. We hebben besloten het zelf uit te gaan voeren.”
Toen was het even stil aan onze kant van de lijn. Uiteindelijk, stamelend:
“Ons voorstel is dus jullie plan van aanpak?”
“Zo is dat. Heel erg bedankt!”

We legden de telefoon neer. En zeiden tegen elkaar:
“Mooi is dat. Moeten we niet te vaak doen. Dan blijft er geen handel meer over. En dat is ook niet leuk voor onze concurrenten.”

Toch waren we - ondanks dat de schoorsteen niet ging roken - een beetje trots en blij.

Bron: Digital 2018