Digital

Digital

Nieuws

Office 365 werkt steeds beter met pdf’s

Microsoft en Adobe hebben aangekondigd nauw te gaan samenwerken om ervoor te zorgen dat alle pdf-mogelijkheden optimaal benut kunnen worden binnen de Officesuite van Microsoft. De bedrijven hebben nu al een langgekoesterde wereldwijde gebruikerswens vervuld: het is mogelijk pdf-bestanden aan te maken direct vanuit de ribbon (het lint) in Office 365. Althans: dat is mogelijk voor klanten van Adobe Acrobat DC voor teams en enterprise. De pdf-documenten “behouden hun opmaak en kunnen van een wachtwoord worden voorzien”.

Microsoft heeft lange tijd geprobeerd de wereldstandaard die pdf is te beconcurreren. Daartoe introduceerde het bedrijf in 2006 het xps-formaat. Dat formaat werd nooit een succes en al langere tijd proberen Microsoft en Adobe vriendjes te worden. De eerste grote stap was dat Adobe gebruik ging maken van Microsoft Azure voor clouddiensten.

In 2017 volgde de aankondiging dat Adobe Sign (voor digitale handtekeningen) in Office 365 zou worden geïntegreerd.

Een overname van het ene bedrijf door het andere lijkt niet in de koker te zitten.

Bron: Tweakers.net juni 2018