Digital

Digital

Nieuws

Persoonlijk contact werkt beter dan digitalisering

Uit onderzoek blijkt van alles. Maar zelden trekt iemand zich er iets van aan. Men blijft roken bijvoorbeeld. Ook banken trekken zich weinig aan van objectief vastgestelde feiten, zoals: “Persoonlijk contact met een bankmedewerker leidt tot meer vertrouwen in de bank.” Liever digitaliseren ze tot ze een ons wegen. Dat schrijft Trouw.

Daarom blijft het vertrouwen van het volk in banken, ondanks de florerende economie, nog steeds laag. Banken en financiële instellingen richten zich nauwelijks op herstel van vertrouwen. Men blijft de lonen van de topmannen stelselmatig verhogen en tegelijkertijd worden overal vestigingen gesloten en loketten gedigitaliseerd.

Dagblad Trouw: “Opvallend is dat mensen die recentelijk persoonlijk contact gehad hebben met een bankmedewerker, aanzienlijk meer vertrouwen hebben in hun bank. Kennelijk doet persoonlijke aandacht het juist in een tijd van digitalisering erg goed.”

Dat is niet alleen een les voor banken, maar voor alle organisaties: temidden van alle digitale stormen moet men de menselijke maat niet vergeten.

Bron: Trouw maart 2018