Digital

Digital

Nieuws

Deloitte gelooft in Apple

Consultancybedrijf Deloitte roept een afdeling in het leven die zich gaat bezighouden met het invoeren van Apple-oplossingen op de werkvloer. Daarmee wordt duidelijk dat Apple nog steeds ambities heeft om ook een rol te gaan spelen op de zakelijke markt (die sinds mensenheugenis door Microsoft wordt gedomineerd). Deloitte wil uiteindelijk liefst vijfduizend adviseurs op pad sturen om bedrijven (tegen betaling) te helpen in hun streven mee te gaan in de digitale transformatie, bij voorkeur met een ‘mobile first’ aanpak.

Deloitte is door Apple als partner geselecteerd. Met allerlei ict-bedrijven heeft Apple al overeenkomsten gesloten. Deloitte is het eerste adviesbureau dat volop mee mag doen.

Uitgangspunt van de digitale transformatie volgens Apple/Deloitte: alles wat iPhone- en iPad te bieden hebben. Daarbij is standaard niet eens het uitgangspunt: Apple en Deloitte willen ook maatwerk laten ontwikkelen en aan ‘rapid prototyping’ doen.

Een woordvoerder van Deloitte: “We weten dat iOS het beste mobiele platform is voor het bedrijfsleven, omdat we zelf de voordelen zien. Momenteel zijn er bij Deloitte meer dan 100.000 iOS-devices in gebruik en hebben we 75 apps op maat ontwikkeld.”

Een groot voordeel is dat werken met iPhone en iPad erg lijkt op “werken met de middelen die we van thuis gewend zijn”.

Bron: Knack oktober 2016