Digital

Digital

Nieuws

De betere werknemer gebruikt Firefox en Chrome

Het digitale uitzendbureau Cornerstone Ondemand maakt veel gebruik van Big Data om zijn diensten te verbeteren. Daarbij komt het bedrijf weleens tot opvallende conclusies. Zo heeft het onlangs vastgesteld – op basis van de analyse van liefst 50duizend online sollicitaties - dat mensen die gebruik maken van de browsers Firefox of Chrome ‘betere werknemers’ zijn. Dat schrijft de Automatiseringgids.

Wat ontdekte Cornerstone precies? Het ontdekte dat sollicitanten die hun sollicitatieformulier invullen via Firefox of Chrome én worden aangenomen, ongeveer 15 procent langer in dienst blijven bij hun nieuwe werkgever dan lieden die Internet Explorer of Safari gebruiken. Ook blijken ze ‘beter’ te presteren.
Hoe Cornerstone dat allemaal gemeten heeft, vertelt het bedrijf niet.

Wel geeft het bedrijf een ‘vermoedelijke verklaring’ voor het verband tussen browser en werknemerschap: wie de moeite heeft genomen Firefox of Chrome te installeren (browsers die immers niet standaard worden meegeleverd bij Windows of Apple), is digitaal “een beter geïnformeerde consument”.

Advies van de Automatiseringgids voor sollicitanten: gebruik Firefox of Chrome “totdat een volgende Big Data-analyse anders uitwijst”.

Bron: Automatiseringgids maart 2015