Digital

Digital

Nieuws

Adidas voorziet schoenen van chips

Sportfabrikant Adidas zal honderden miljoenen van zijn producten voorzien van chips. Daarmee kan Adidas gemakkelijk in contact blijven met zijn klanten. Via app, mail of whatever. Adidas noemt deze binnendringing in de persoonlijke ruimte van zijn klanten zelf ‘products with benefits’.

Een woordvoerder: “Momenteel proberen wij klanten in winkels te verleiden om thuis via de website contact met ons te maken. Dat is een lastig proces. Nu wordt het beter. Als een klant in de winkel zijn telefoon bij een schoen houdt, kan hij extra informatie over die schoen krijgen. Na aanschaf kan hij zich registreren en informatie over het gebruik van de schoen aan Adidas teruggeven. Als tegenprestatie kunnen wij informatie over het weer doorgeven voor het hardlopen of automatisch zijn prestaties vastleggen.”

Overigens is de klant niet verplicht zich te registreren via de chip.

Schoenen van Adidas worden het eerst voorzien van chips. Later volgen kleding en ballen.

Bron: Emerce maart 2015