Digital

Digital

Nieuws

Klant tevreden over slecht functionerende systemen

Je weet het nooit in de ICT.
Projecten duren te lang en systemen worden slecht opgeleverd, slecht ingericht en slecht gebruikt. Toch leidt dat niet altijd tot ontevreden klanten, zo blijkt uit een Europees onderzoek van Panorama Consulting. Het onderzoek richtte zich op organisaties die onlangs een systeem van Microsoft, SAP of Oracle hebben ingevoerd ter ondersteuning van hun bedrijfsvoering.
Wat blijkt? Ze zijn tamelijk tevreden over de invoering en aanvaarden dat niet alle businessdoelstellingen zijn gerealiseerd.

De meerderheid van de ondervraagde bedrijven noemt hun project een succes en is tevreden over de functies van het systeem. Tegelijkertijd kunnen ze zelden concreet meetbare resultaten aantonen en hebben ze vaak last van een aanzienlijke verstoring van de operationele processen.
Zelfs ‘operational disruption’ - het niet functioneren van bepaalde businessprocessen na oplevering, met voelbare gevolgen – komen voor: bijvoorbeeld niet kunnen factureren van producten of diensten en niet kunnen afsluiten van maandbalansen.

Tevredenheid in de ICT is een bijzonder ding.

Bron: Computable april 2014