Digital

Digital

Nieuws

Social media goed voor innovatief denken

De vermeende emotionele uitputting door de enorme informatiestroom van social media, is een ‘broodje-aap-verhaal’. Het tegendeel lijkt het geval: gebruik van social media maakt werknemers innovatiever. Dat wijst onderzoek door TNO uit.

TNO volgde twee jaar lang ruim 3000 werknemers. Uit de resultaten komt naar voren dat social media werknemers prikkelen tot creativiteit en nadenken. “Daardoor ontstaan nieuwe ideeën waarmee bedrijven hun voordeel kunnen doen”, stelt TNO’s Innovatiedirecteur Arbeid Paulien Bongers. Bongers: “Inzet van social media leidt tot langere en veelvuldigere contacten met de klant dan het ene telefoontje of gesprek op kantoor. Je leert de klant bovendien beter kennen en dat kan leiden tot nieuwe ideeën.”

Ook werkers die beroepsmatig veel met informatie omgaan hebben social media omarmd. Zo’n 43% van de twitteraars of facebookers behoort tot deze catagorie. Ook managers blijken met een aanwezigheid van 10% goed ingevoerd te zijn.

Bron: automatiseringgids.nl